Behavioral Tendency to Choose Sharia Bank Among College Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdallah, M., & Lubis, I. (2015). Analisis Minat Menabung Pada Bank Syariah Di Kalangan Siswa Sma Di Kota Medan (Studi Kasus: Siswa Madrasah Aliyah Negeri). Jurnal Ekonomi Dan Keuangan, 3(7), 436–447. http://www.starberita.com
Adilla, N. S., Eliyanora, & Handayani, D. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Menabung Mahasiswa di Bank Syariah. Jurnal Akuntansi Keuangan Dan Bisnis, 14(2), 352–360. https://jurnal.pcr.ac.id/index.php/jakb/
Aisya, S., & Riyadi, A. Y. (2020). Pengaruh Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Menabung Masyarakat Kelurahan Siranindi Di Bank Muamalat Indonesia Palu Sulawesi Tengah. Al-Kharaj: Journal of Islamic Economic and Business, 2(1), 16–33. https://doi.org/10.24256
Akhmad, D., Ninik, D. I., Sri, R., Muhammad, R. A., & Roqi, Y. (2019). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Nasabah Menabung Di Bank Jateng Syariah. Jurnal Fokus Bisnis, 18(01), 43–52.
al Faqih, F. (2020). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN BAGI HASIL TERHADAP MINAT MENABUNG NASABAH PADA TABUNGAN MARHAMAH PT BANK SUMUT KCP SYARIAH KARYA. Jurnal Ekonomi Islam, 11(1), 2579–6453.
Amanda, M. S., & Abd.Majid, M. S. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Menabung Di Bank Syariah (Studi Kasus Dosen Universitas Syiah Kuala). Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Islam, 1(2), 197–214.
Andespa, R. (2017). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Nasabah Dalam Menabung Di Bank Syariah. Al Masraf: Jurnal Lembaga Keuangan Dan Perbankan, 2(1), 43–57.
Astuti, I. R., Masitoh, E., & Siddi, P. (2020). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Menabung di Bank Syariah Surakarta. BIEJ: Business Innovation & Entrepreneurship Journal , 2(3), 167–172.
Bella, A. R., Wahyudi, R., & Mubarok, F. K. (2023). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Warga Muhammadiyah Memilih Bank Syariah. JIEIS: Journal of Islamic Economics and Islamic Studies, 1(1), 1–16.
Dewindaru, D., & Sari, E. (2022). Can The Characteristics of The Sharia Supervisory Board Increase The Trust of Sharia Bank Customers? Journal of Islamic Accounting and Finance Research, 4(1), 67–96. https://doi.org/10.21580/jiafr.2022.4.1.10686
Eka, A. N., Wardani, A. D. K., Kusuma, V. N. V., Nuraziza, V., & Arnelyta, V. P. (2023). Faktor-Faktor yang Menyebabkan Masyarakat Desa Cenderung Memilih Bank Konvensional Dibandingkan Bank Syariah. Prosiding National Seminar on Accounting, Finance, and Economics (NSAFE), 113–122.
Fariani, E., Haris Riyaldi, M., & Prihatina Eka Furda, Y. (2021). Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Minat Masyarakat Menabung Di Bank Syariah Indonesia. Al-Akham: Jurnal Syari’ah Dan Peradilan Islam, 1(2), 1–17. https://aceh.trimbunnews.com
Gunawan, K. A. P., Purnami, A. A. S., & Senimantara, N. (2020). Pengaruh Faktor Promosi, Pelayanan, Produk, dan Suku Bunga Terhadap Minat Menabung Mahasiswa Pada Bank Umum ( Studi Kasus BNI 46). Warmadewa Economic Development Journal (WEDJ), 3(2), 45–51. https://doi.org/10.22225/wedj.3.2.2267.45-51
Harhap, P. S. R. (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Nasabah Menabung Pada Tabungan Mudharabah Di Bank Muamalat Cabang Balai Kota Medan. Jurnal Al-Qasd, 1(1), 21–39.
Hatim, F., & Muba, M. (2020). Preferences of Consumers in Choosing Sharia Banking Services (Case Study 4 University in Ternate). Journal of International Conference Proceeding (JICP), 1–9.
Honesty, F. F., Honesty, H. N., & Yolanda, M. (2022). Effect Bank Reputation, Income and Disclosure of Accounting Information to Sharia Bank Preferences. Proceedings of the Eighth Padang International Conference On Economics Education, Economics, Business and Management, Accounting and Entrepreneurship (PICEEBA-8), 47–54.
Maharani, R., Supriyanto, T., & Rahmi, M. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Menabung Di Bank Syariah (Studi Kasus Pada Bsi Ex Bsm). Jurnal Syarikah, 7(2), 127–136. www.bankbsi.co.id
Maulina, M., & Ismaulina. (2021). Analisis Faktor-Faktor Preferensi Mahasiswa Menabung Di Perbankan Syariah. AT-TIJARAH: Jurnal Penelitian Keuangan Dan Perbankan Syariah, 3(1), 1–12.
Pamilih, I., & Widhiastuti, R. (2020). Pengaruh Bagi Hasil, Brand Image, dan Keragaman Produk Terhadap Minat Menabung di Bank Syariah dengan Promosi Sebagai Variabel Moderasi. EEAJ: Economic Education Analysis Journal, 9(2), 569–583. https://doi.org/10.15294/eeaj.v9i1.39452
Parmitasari, A. D. R., Gani, I., & Prisanti, J. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Nasabah Kabupaten Bima Menabung Di Bank Ntb Syariah. BEF: Islamic Banking, Economic and Financial Journal, 1(2), 102–117.
Pasaribu, F. (2022). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Nasabah Memilih Bank Syariah di Medan. Jurnal Salman (Sosial Dan Manajemen), 3(2), 135–145.
Pertiwi, D., & Ritonga H, D. H. (2012). Analisis Minat Menabung Masyarakat Pada Bank Muamalat Di Kota Kisaran. Jurnal Ekonomi Dan Keuangan, 1(1), 61–60.
Prihanto, H. (2017). Analisis Terhadap Faktor -Faktor yang Memengaruhi Masyarakat Untuk Menabung di Bank Syariah. Provita, 10(1), 1–26. https://doi.org/10.22441/journal
Rakhmah, S. M., & Wahyuni, S. (2016). Pengaruh Persepsi Mahasiswa Tentang Bank Syariah Terhadap Minat Menabung Di Perbankan Syariah (Studi Kasus Mahasiswa Pendidikan Ekonomi Angkatan 2011 Dan 2012 Fkip UniversitasJember). JURNAL PENDIDIKAN EKONOMI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 10(1).
Rohali, Y., Basri, Y. Z., Ismail, R., & Septian, R. A. D. (2022). Factors Affecting Corporate Decision Makers to Transact With Indonesian Sharia Banks. ADI Journal on Recent Innovation (AJRI), 4(1), 13–25. https://doi.org/10.34306/ajri.v4i1.725
Rois, K. A., & Sugianto, D. (2021). Kekuatan Perbankan Syariah di Masa Krisis. MUSYARAKAH: Journal of Sharia Economics, 1(1), 1–8.
Sudarman, L., Jejen, L., & Husriah, H. (2022). Peran Religiuitas dan Word Of Mouth terhadap Keputusan Nasabah dalam Memilih Bank Syariah Indonesia dengan Motivasi Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Bisnis Dan Manajemen, 9(1), 1–8. https://doi.org/10.26905/jbm.v9i1.6792
Utamy, O. D. B., & Widhiastuti, R. (2019). The Effect of Sharia Bank Knowledge, Promotion, and Facilities on Savings Decisions at Sharia Banks with Savings Interest as Mediation Variables. Journal of Islamic Economics, Management, and Business (JIEMB), 1(1), 1–28. https://doi.org/10.21580/jiemb.2019.1.1.3986
Yumna, A. (2019). Examining Financial Needs of Banking Customers for Product Development in Islamic Banking in Indonesia: A Maslahah Pyramid Approach. International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, 12(5), 712–726. https://doi.org/10.1108/IMEFM-11-2018-0378
Yuri, A., Adha, M. A., & Riduwan, R. (2023). Pengaruh Pengetahuan Masyarakat Tentang Produk, Pelayanan dan Lokasi Bank Dalam Memilih Jasa Bank Syariah di Kota Yogyakarta. Al Maal: Journal of Islamic Economics and Banking, 4(2), 133–147. https://doi.org/10.31000/almaal.v4i2.6854
Zuardi, M., Marpaung, M., & Lubis, I. S. (2021). Analysis of Customer Loyalty and The Influence of Product Attributes, Promotions and Religious Commitments on The Decision to Choose Saving Products in Sharia Bank Sumut. International Applied Business and Engineering Conference, 127–136.
DOI: https://doi.org/10.24952/masharif.v11i2.9393
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Al-Masharif: Jurnal Ilmu Ekonomi dan Keislaman
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Plagiarism Checked by: