Pancasila Educational Values in Indicators Religious Moderation in Indonesia
Adha, M. M., & Susanto, E. (2020).Kekuatan Nilai-nilai Pancasiladalam Membangun Kepribadian Masyarakat Indonesia.Al-Adabiya: JurnalKebudayaan Dan Keagamaan, 15(01), 121–138.
Akhmadi, A. (2019). Moderasi Beragama dalam Keragaman Indonesia.Inovasi-Jurnal Diklat Keagamaan, 13(2), 45–55.
Aryani, S. A. (2020). Orientation of religiosity and radicalism: The dynamic of an ex-terrorist’s religiosity. Indonesian Journal of Islam and Muslim Societies, 10(2), 297–321.
Asrori, S. (2019).Mengikuti Panggilan Jihad; Argumentasi Radikalisme dan Ekstremisme di Indonesia. Aqlam: Journal of Islam and Plurality, 4(1).
Azis, D. K. (2013).Akulturasi Islam dan budaya jawa. Fikrah, 1(2).
Dewantara, J. A., Suhendar, I. F., Rosyid, R., &Atmaja, T. S. (2019). Pancasila as Ideology and Characteristics Civic Education in Indonesia.International Journal for Educational and Vocational Studies, 1(5), 400–405.
Dodego, S. H. A., &Witro, D. (2020). The Islamic Moderation And The Prevention Of Radicalism And Religious Extremism In Indonesia. Dialog, 43(2), 199–208.
Edyar, B. (2017). Religious Radicalism, Jihad And Terrorism. AJIS: Academic Journal of Islamic Studies, 2(1).
Fahri, M., &Zainuri, A. (2019).ModerasiBeragama di Indonesia. Intizar, 25(2), 95–100.
Gesmi, I., &Hendri, Y. (2018).PendidikanPancasila. Ponorogo: UwaisInspirasi Indonesia.
Gumelar, M. S. (2018). PemarginalanTerstruktur: ImplikasiSila “Ketuhanan Yang MahaEsa” dariPancasilaTerhadapSilaLainnya. III(1).
Gunawan, A. R. (2021). RelasiOtoritasdanTradisidalamPewacanaanPancasilapadaTafsir Al-Azhar.AL QUDS: JurnalStudiAlquran Dan Hadis, 5(1), 183–202.
Hsb, A. R. G., &Asiah, S. (2018). MEMBANGUN KARAKTER KEBANGSAAN MELALUI PENDIDIKAN MULTIKULTURAL BERBASIS AL-QURAN.Attadib: Journal of Elementary Education, 2(2), 90–104.
Indonesia (Ed.). (2019). Moderasiberagama (Cetakanpertama). Jakarta: Badan Litbang dan Diklat, Kementerian Agama RI.
Islamy, A. (2021a). Landasan Filosofis dan CorakPendekatan Abdurrahman Wahid Tentang Implementasi Hukum Islam di Indonesia.Al-Adalah: JurnalHukum Dan Politik Islam, 6(1), 51–73.
Islamy, A. (2021b). NILAI-NILAI PANCASILA DALAM KODE ETIK NETIZEN MUHAMMADIYAH. Pancasila: JurnalKeindonesiaan, 197–210.
Islamy, A. (2021c).Pemikiran Hukum Islam NurcholishMadjid. Disertasi PascasarjanaUniversitas Islam Negeri Walisongo, Semarang.
Jannah, A. N., &Dewi, D. A. (2021).Implementasi Pancasiladalam Kehidupan Sosial Budaya di Masyarakat Abad-21.Jurnal PendidikanTambusai, 5(1), 931–936.
Miliano, N., &Dewi, D. A. (2021).Re-Implementasi Pancasiladalam Kehidupan Sosial Budaya Indonesia.Antropocene: Jurnal Penelitian Ilmu Humaniora, 1(4).
Moleong, L. J. (2007). Metodologi penelitian kualitatif edisi revisi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 103.
Mutmainnah, N. (2010). Tafsir Pancasila: Sebuah Telaah Nilai-Nilai Islam dalam Al-Qurâ€TM an. Jurnal Studi Al-Qur’an, 6(1), 32–41.
Saihu, S. (2019).Pendidikan Pluralisme Agama: Kajian tentang Integrasi Budaya dan Agama dalamMenyelesaikanKonflikSosialKontemporer. Jurnal Indo-Islamika, 9(1), 67–90.
Sudjito, S., Muhaimin, H., &Widodo, A. S. S. (2018).Pancasila and Radicalism: Pancasila Enculturation Strategies as Radical Movement Preventions. JurnalDinamikaHukum, 18(1), 69–77.
Sumarto, S. (2021). IMPLEMENTASI PROGRAM MODERASI BERAGAMA KEMENTERIAN AGAMA RI. JurnalPendidikan Guru, 3(1).
Wandani, A. R., &Dewi, D. A. (2021).Penerapan Pancasila Sebagai Dasar Kehidupan Bermasyarakat. De Cive: Jurnal Penelitian Pendidikan Pancasila Dan Kewarganegaraan, 1(2), 34–39.
Zakiyah, Z. (2016). The Chronicle of Terrorism and Islamic Militancy in Indonesia.Analisa: Journal of Social Science and Religion, 1(1), 19–40.


This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.