Epistemology of Interdisciplinary Research at Islamic Study on State Islamic Religious Higher Education in Indonesia
Keywords : Interdiciplinary and Reasearch on Islamic Studies at PTKIN
Abdullah, A., Mulkhan, A. M., Asy’arie, M., Nasution, K., Hamim, I., & Faiz, F. (2014). Praksis Paradigma Integrasi-Interkoneksi dan Transformasi Islamic Studies di UIN Sunan Kalijaga. Pascasarjana UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta. http://pps2021.uin-suka.ac.id/attachments/category/55/Praksis%20Paradigma%20Integrasi-Interkoneksi_ISI.pdf
Abdullah, M. A. (2021). Multidisiplin, interdisiplin & Transdisiplin: Metode Studi Agama & STudi Islam di Era Kontemporer. IB Pustaka
______________ (2009). Islam dalam Berbagai Pembacaan Konsep Kontemporer. Pustaka Belajar.
Aziz, N. G. (2022). Urgensi Studi Islam Interdisipliner di Era Millennial. Academia. https://www.academia.edu/35527599/Urgensi_Studi_Islam_Interdisipliner_pdf
Azizy, A. Q. (2003). Melawan Globalisasi Reinterpretasi Ajaran Islam: Persiapan SDM dan Terciptanya Masyarakat Madani. Pustaka Pelajar.
Batmang. (2016). Pendekatan Transdisipliner (Suatu Alternatif Pemecahan Masalah Pendidikan). Al-TA’DIB: Jurnal Kajian Ilmu Kependidikan, 9(2), 44–54. https://doi.org/10.31332/atdb.v9i2.512
Choi, B. C. K., & Pak, A. W. P. (2007). Multidisciplinarity, interdisciplinarity, and transdisciplinarity in health research, services, education and policy: 2. Promotors, barriers, and strategies of enhancement. Clinical and Investigative Medicine, 30(6), E224–E232. https://doi.org/10.25011/cim.v30i6.2950
Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th ed). SAGE Publications.
Darmalaksana, W. (2020). Metode Penelitian Kualitatif Studi Pustaka dan Studi Lapangan. Pre-print Digital Library UIN Sunan Gunung Djati Bandung. http://digilib.uinsgd.ac.id/id/eprint/32855
Direktorat Pendidikan Tinggi Keagamaan Islam Kemenag RI. (2021). Pedoman Implementasi Integrasi Ilmu di Perguruan Tinggi Keagamaan Islam (PTKI). In Pendis Press. Pendis Press. https://pendispress.kemenag.go.id/index.php/ppress/catalog/book/8
Fitri, A. Z., Indarti, L., & Nafis, M. M. (2020). Model Pendekatan Multi-Inter-Transdisipliner dalam Pembelajaran Berbasis Kurikulum KKNI. Akademia Pustaka. http://repo.uinsatu.ac.id/14867/
Janarto, D. K. (2010). Pembelajaran Interdisipliner: Upaya Mengapresiasi Sastra Secara Holistik. Humaniora, 1(2), 522–535. https://doi.org/10.21512/humaniora.v1i2.2893
Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia. (2014). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia Nomor 154 Tahun 2014 Tentang Rumpun Ilmu Pengetahuan dan Teknologi Serta Gelar Lulusan Perguruan Tinggi. Berita Negara Republik Indonesia Tahun 2014 Nomor 1687. http://kopertis12.or.id/wp-content/uploads/2015/01/permendikbud_tahun2014_nomor154.pdf
King, P. C. (2018). The Solar Decathlon: Team DURA and Interdisciplinary Place-Based Learning. In R. D. Lansiquot & S. P. MacDonald (Eds.), Interdisciplinary Place-Based Learning in Urban Education: Exploring Virtual Worlds (pp. 39–64). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-66014-1_3
Louis D, H. (1985). Interdisciplinarity in General Education. International Symposium on Interdisciplinarity in General Education held. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000070823
Mujamil, Q. (2019). Filsafat Pendidikan Islam Multidisipliner. Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Dengan Pendekatan Multidisipliner, 1–14. http://digital.library.ump.ac.id/246/
Presiden Republik Indonesia. (2012). Peraturan Presiden Republik Indonesia Nomor 8 Tahun 2012 Tentang Kerangka Kualifikasi Nasional Indonesia. Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2012 Nomor 24. https://peraturan.bpk.go.id/Home/Download/68829/Peraturan%20Presiden%20No%208%20Tahun%202012.pdf
Rachman, B. M. (2020, December 6). Multidisiplin, Interdisiplin, & Transdisiplin: Manifesto Studi Islam Amin Abdullah. IBTimes.ID. https://ibtimes.id/multidisiplin-interdisiplin-transdisiplin-manifesto-studi-islam-amin-abdullah/
Susanto, E. (2016). Dimensi Studi Islam Kontemporer. Kencana. https://opac.perpusnas.go.id/DetailOpac.aspx?id=962632
Zuhriyah, L. F. (2007). Metode dan Pendekatan dalam Studi Islam: Pembacaan atas Pemikiran Charles J. Adams. Islamica: Jurnal Studi Keislaman, 2(1), 27–45. https://doi.org/10.15642/islamica.2007.2.1.27-45


This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.