Religious Moderation Values in the Millennial Generation based on the Qur’an in Youtube Close The Door Habib Husein Ja’far al-Hadar
Keywords : Religious Moderation, Millennial Generation, Strengthening Religious, Al-Qur'an
Abu, A. K., & Hafidhuddin, D. (2020). Konsep Pendidikan Islam Berbasis Hikmah Dalam Al-Qur’an. Jurnal Ilmiah AL-Jauhari: Jurnal Studi Islam Dan Interdisipliner, 5(2), 147–170. https://doi.org/10.30603/jiaj.v5i2.1803
Azisi, Ali Mursyid & Nur Syam. (2023). Moderasi Beragama di Ruang Digital: Studi Kontribusi Habib Husein Ja’far Dalam Menebar Paham Moderat di Kanal Youtube. EMPIRISMA: Jurnal Pemikiran Dan Kebudayaan Islam, 32(1), 125–141. https://doi.org/10.30762/empirisma.v32i1.803
Andika, A. (2022). Agama dan Perkembangan Teknologi di Era Modern. Abrahamic Religions: Jurnal Studi Agama-Agama, 2(2), 129. https://doi.org/10.22373/arj.v2i2.12556
Anwar, M. K. (2021). Makna Ghuluw Dalam Perspektif Hasbi As-Shiddieqy, Hamka, dan M. Quraish Shihab. Sophist : Jurnal Sosial Politik Kajian Islam Dan Tafsir, 3(2), 19–40. https://doi.org/10.20414/sophist.v3i2.48
Baihaki, E. S. (2020). Islam Dalam Merespons Era Digital. SANGKéP: Jurnal Kajian Sosial Keagamaan, 3(2), 185–208. https://doi.org/10.20414/sangkep.v3i2.1926
Burhanuddin, H., & Khumaini, F. (2021). Memperkuat Paham Moderasi Beragama Dalam Menangkal Narasi Kebencian di Media Sosial. Ta’allum: Jurnal Pendidikan Islam, 9(2), 388–416. https://doi.org/10.21274/taalum.2021.9.2.388-416
Corbuzier, Deddy. (2023). Surga Hanya Untuk Muslim (Login di Close The Door). https://www.youtube.com/watch?v=AS1zwlXBFxo
Corbuzier, Deddy. (2023). Tiga Agama Duduk Bareng Adu Debat (Login di Close The Door). https://www.youtube.com/watch?v=V1dO-RN-K3o&t=16s
Hermawan, Sigit, & Amirullah. (2021). Metode Penelitian Bisnis: Pendekatan Kuantitatif & Kualitatif. Media Nusa Creative (MNC Publishing). https://books.google.co.id/books?id=tHNMEAAAQBAJ
Faelasup, F. (2021). Islam dan Moderasi Beragama Dalam Perspektif Hadits. Tahdis: Jurnal Kajian Ilmu Al-Hadis, 12(1). https://doi.org/10.24252/tahdis.v12i1.19542
Farhan, I. (2020). Anarkisme Epistemologis Paul Karl Feyerabend dan Relevansinya Dalam Membentuk Pandangan Moderasi Beragama. Analisis: Jurnal Studi Keislaman, 20(2), 109–130. https://doi.org/10.24042/ajsk.v20i2.7605
Fiardhi, M. H. (2021). Peran Dakwahtainment Akun Channel Youtube Jeda Nulis Terhadap Pemuda Tersesat Oleh Habib Husein Ja’far. Jurnal Riset Mahasiswa Dakwah Dan Komunikasi, 3(2), 76. https://doi.org/10.24014/jrmdk.v3i2.12891
Haq, T. Z. (2020). Pola Asuh Orang Tua Dalam Perilaku Sosial Generasi Millenial Ditinjau Dari Neurosains. Al-Mada: Jurnal Agama, Sosial, Dan Budaya, 3(1), 88–108. https://doi.org/10.31538/almada.v3i1.609
Kurdi, A. J. (2019). Dakwah Berbasis Kebudayaan Sebagai Upaya Membangun Masyarakat Madani Dalam Surat Al-Nahl: 125. Jurnal Studi Ilmu-Ilmu Al-Qur’an Dan Hadis, 19(1), 21. https://doi.org/10.14421/qh.2018.1901-02
Kurniawan, S. (2021). Panta Rhei Ragam Ekspresi, Krisis yang Dialami dan Tantangan yang Dihadapi Umat Beragama. Samudra Biru. https://books.google.co.id/books?id=DEeHEAAAQBAJ
Amru M.Y. Kurnianto, Fajar. Fath, Khalifurrahman, & Ismail, Junaidi. (2021). Ensiklopedia Al-Quran dan Hadis Per Tema; Bagian 2 Nabi dan Rasul. PT Elex Media Komputindo. https://books.google.co.id/books?id=juBWEAAAQBAJ
Mahyudin, Habib, M. A. F., & Sulvinajayanti. (2022). Dinamika Pengarusutamaan Moderasi Beragama Dalam Perkembangan Masyarakat Digital. ASKETIK, 6(1), 1–15. https://doi.org/10.30762/asketik.v6i1.181
Mardawani. (2020). Praktis Penelitian Kualitatif Teori Dasar Dan Analisis Data Dalam Perspektif Kualitatif. Deepublish. https://books.google.co.id/books?id=nn0GEAAAQBAJ
Juhri, Muhammad Alan & Hariani, Hidayah. (2023). Cultivating Religious Inclusiveness through Social Media: Decorating Podcast for Interfaith Dialogue in the “Login Program.” Digital Muslim Review, 1(2), 105–119. https://doi.org/10.32678/dmr.v1i2.13
Nasarudin, N., Jamil, H., Choiruddin, C., Susanti, S., Syahrizal, S., Arianto, T., Mahrida, M., Ridawati, M., Sutrisno, S., & Assahary, S. (2023). Urgensi Pendidikan Islam di Perguruan Tinggi. CV. Gita Lentera. https://books.google.co.id/books?id=FVDcEAAAQBAJ
Rahman, H. A., & Aspandi, A. (2023). Konsep Islam Wasathiyah Dalam Al-Qur’an; Analisis Munasabah Q.S Al-Baqarah ayat 143. SAINTIFIKA ISLAMICA: Jurnal Kajian Keislaman, 10(1), 84–104. https://doi.org/10.32678/saintifikaislamica.v10i1.8555
Rahman, K., & Noor, A. M. (2020). Moderasi Beragama di Tengah Pergumulan Ideologi Ekstremisme. Universitas Brawijaya Press. https://books.google.co.id/books?id=GXULEAAAQBAJ
Rizky, F. U., & Syam, N. (2021). Komunikasi Persuasif Konten Youtube Kementerian Agama Dalam Mengubah Sikap Moderasi Beragama. Jurnal Ilmu Komunikasi, 11(1), 16–33. https://doi.org/10.15642/jik.2021.11.1.16-33
Rohman, D. A., & Nugraha, F. (2021). Moderasi Beragama Dalam Bingkai Keislaman Di Indonesia. Lekkas. https://books.google.co.id/books?id=k-YxEAAAQBAJ
Rusandi & Rusli, Muhammad. (2021). Merancang Penelitian Kualitatif Dasar/Deskriptif dan Studi Kasus. Al-Ubudiyah: Jurnal Pendidikan Dan Studi Islam, 2(1), 48–60. https://doi.org/10.55623/au.v2i1.18
Saihu, S., & Taufik, T. (2019). Perlindungan Hukum Bagi Guru. Al Amin: Jurnal Kajian Ilmu dan Budaya Islam, 2(02), 105–116. https://doi.org/10.36670/alamin.v2i02.20
Salsya Bani, E. A., & Dewi, D. A. (2021). Pentingnya Pendidikan Kewarganegaraan Juga Penerapan dan Relevansi dalam Kehidupan Di Era Teknologi Generasi Milenial. Syntax Idea, 3(4), 749–762. https://doi.org/10.46799/syntax-idea.v3i4.1167
Sulaiman, dkk. (2020). Pendidikan Masyarakat: Moderasi, Literasi dan Pernikahan Dini. DIVA Press. https://books.google.co.id/books?id=_c4LEAAAQBAJ
Theguh, & Bisri, B. (2023). Moderasi Beragama Perspektif Etika (Analisis Pemikiran Franz Magnis-Suseno). Jurnal Ilmiah Falsafah: Jurnal Kajian Filsafat, Teologi Dan Humaniora, 9(2), 98–114. https://doi.org/10.37567/jif.v9i2.2295
Saumantri, Theguh. (2023). Perspektif Filsafat Agama Tentang Kerukunan Beragama. Living Islam: Journal of Islamic Discourses, 6(2). https://doi.org/10.14421/lijid.v6i2.4470
Utomo, D. P., & Adiwijaya, R. (2022). Representasi Moderasi Beragama Dalam Dakwah Habib Husein Ja’far Al-Hadar pada Konten Podcast Noice “Berbeda Tapi Bersama.” PUSAKA, 10(1), 212–223. https://doi.org/10.31969/pusaka.v10i1.675
Wakka, A. (2020). Petunjuk Al-Qur’an Tentang Belajar dan Pembelajaran. Education and Learning Journal, 1(1), 82. https://doi.org/10.33096/eljour.v1i1.43
Wibisono, M. Y., Zakaria, T., Viktorahadi, R. F. B., Rahman, M. T., & Ziaulhaq, M. (2022). Persepsi dan Praktik Toleransi Beragama di Kalangan Mahasiswa Muslim dan Non-Muslim. Prodi S2 Studi Agama-Agama UIN Sunan Gunung Djati Bandung. https://books.google.co.id/books?id=3juMEAAAQBAJ
Wijayanti, C. L. (2021). Mendidik Generasi Millenial di Era Globalisasi. AT-THUFULY : Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 1(2), 100–111. https://doi.org/10.37812/atthufuly.v1i2.401
Yohanes Krismantyo Susanta, dkk. (2023). Penguatan Moderasi Beragama: Dalam Perspektif Pendidikan, Budaya, dan Tradisi Agama-agama di Indonesia. PT Kanisius. https://books.google.co.id/books?id=_qzFEAAAQBAJ
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.