Organizational Activeness and Obedience in Carrying Out Worship Against Social Piety of Students at Rambah Hilir High School, Rokan Hulu Regency
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF [ENGLISH]References
Ahmad, M.A.Q. (2008). Metodologi PengajaranAgama Islam. PT Rineka Cipta
An-Nahidl, N.A., dkk, (2010). Pendidikan Agama Di Indonesia (Gagasan dan RealitasPuslitbang Pendidikan Agama dan Keagamaan.
Anshory (2018). Pembentukan Perilaku Keagamaan Melalui Budaya Sekolah, Tesis UINSA: Surabaya
Depdiknas, (2007). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Balai Pustaka
Haidai, I.A. (2003). Etika Islam dari kesalehan Individual Menuju Kesalehan Sosial. Al-Huda
Istiqomah, I. (2019) Validitas Konstruk Alat Ukur Kesalehan Sosial. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Malang 7(1) 2019.
Istiqomah, (2019). Validitas Konstruk Alat Ukur Kesalehan Sosial. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan 07 (01).
Jalaludin, (2016), Psikologi Agama. Raja Grafindo Persada
Koesmarwanti, Widiantono, N. (2000), Dakwah Sekolah di Era Baru. Era Inter Media.
Kurinasih, I. Dkk, (2014). Sukses mengimplementasikan Kurikulum 2013. Kata Pena.
Mahfud, D. Et.al, (2015), Pengaruh Ketaatan Beribadah Terhadap Kesehatan Mental Mahasiswa UIN Walisongo Semarang. Jurnal Ilmu Dakwah, 35 (1) https://journal.walisongo.ac.id/index.php/dakwah/article/view/1251
Muhaimin, (2009), Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam di Sekolah Madrasah dan Perguruan Tinggi, Jakarta: PT. Raja Grafindo
Mulkhan, A.M (2003). Kesalehan Multikultural sebagai Solusi Islam ditengah Tragedi Keagamaan Umat Manusia,Yogyakarta: Al-Ghiyats,
Mulyono A. (2001.) Aktivitas Belajar. Yrama
Negara, S. & Saleha, S. (2009). Buku Ajar Organisasi dan Manajemen Pelayanan Kesehatan Serta Kebidanan. Salemba Medika.
Nurhayati, E. (2011). Psikologi Pendidikan Inovatif. Pustaka Pelajar,
Rachmad Sobri, (2009). Politik dan Kebijakan Tentang Pendidikan Agama dan Keagamaan di Indonesia. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 08(01) 2019. http://jurnal.staialhidayahbogor.ac.id/index.php/ei/article/view/322
Ramayulis, (2004). Psikologi Agama. Kalam Mulia.
Ratminto & Winarsih, A.S. (2012). Manajemen Pelayanan. Pustaka Belajar
Rehman, S.S., & Askari, H. (2010), “How Islamic are Islamic Countries?” Global Economy Journal 10 (2) https://www.worldscientific.com/doi/abs/10.2202/1524-5861.1614
Saleh, A. M. (2011). Belajar Dengan Hati Nurani. Erlangga
Sanjaya, W. (2007). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan, Prenada Media Grup
Slamet, A. (2009). Pengaruh Ketaatan Beribadah Terhadap Perilaku Sosial Siswa Kelas VIII di SMP NU 07 Brangsong Kendal. IAIN Walisongo.
Sobary, M. (2009). Kesalehan Sosial, PNS Lkis Pelangi Aksara.
Suredah, (2020) Kesalehan Ritual, Sosial, dan Spiritual, Jurnal ISTIQR 7 (2) 2020. http://jurnal.umpar.ac.id/index.php/istiqra/article/view/513
Suryobroto (2009). Proses Belajar Mengajar di Sekolah. Rineka Cipta,
Syarifudin, A. (2010). Garis-garis Besar Fiqih. Kencana Prenada Media Group,
Wahab, A. J. (2015) Indeks Kesalehan Sosial Masyarakat Indonesia,Jakarta: Publitbang Kehidupan Keagamaan Badan Litbang dan Diklat Kementerian Agama RI
Wirawan, (2013) Kepemimpinan: Teori, Psikologi, Perilak, Perilaku Organisasi Aplikasi dan Penelitian. Kharisma Putra Pratama Offset
DOI: https://doi.org/10.24952/tazkir.v8i1.5809
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 authors
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Editorial Office:
Institute for Research and Community Services; Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan.
Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang 22733 Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia.
Phone: (+62) 634 22080 Faximili: (+62) 634 24022
e-mail: lppm@uinsyahada.ac.id
View My Stats