Benchmarketing Madrasah Membangun Tatanan dan Budaya Mutu
Abstract
Abstrak
Tujuan artikel ini adalah melihat kemajuan pelaksanaan standar dan untuk memastikan bahwa arah pelaksanaan sesuai dengan rencana, perlu dilakukan monitoring dan evaluasi. Metode penelitian ini merupakan kajian konsep dengan library research. Hasil yang diperoleh adalah keberhasilan benchmarking madrasah dalam mewujudkan tatanan dan budaya mutu dapat dilihat dari suatu komitmen yang aktif, suatu pemahaman yang jelas terhadap praktik industri terbaik, suatu keinginan harus berdasarkan temuan benchmarking, suatu kompetensi selalu berubah, suatu keinginan membagi informasi dengan mitra benchmarking dengan fokus,
Abstract
The purpose of this article is to look at the progress of implementing standards and to ensure that the direction of implementation is in accordance with the plan, monitoring and evaluation needs to be done. This research method is a study of concepts with library research. The results obtained are the success of benchmarking madrasas in realizing the quality structure and culture can be seen from an active commitment, a clear understanding of best industry practices, a desire must be based on benchmarking findings, a competency is always changing, a desire to share information with benchmarking partners with focus,
Keywords
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.24952/multidisipliner.v6i1.1753
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Sumarto Sumarto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
View My Stats
Editorial Office:
Pascasarjana UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan;
Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang 22733 Padangsidimpuan, North Sumatera, Indonesian.
Phone: (+62) 634 22080 Faximili: (+62) 634 24022 e-mail: studimultidisipliner01@gmail.com
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.