PEMBERDAYAAN PENDIDIKAN KARAKTER DAN BAHASA PADA REMAJA DALAM KELUARGA
DOI : 10.24952/di.v2i2.413
Family education can form character of children in mental of religion. Thus, from time side, teaching based character is longlife education. It is often out from our control and we think education to children is just authority of the legal school and the teachers. It means, children are dominated by logic than behavior or character.
- Drajat, Zakiyah, Remaja Harapan dan Tantangan, Bandung: Remaja Rosdakarya, 1994.
- Gunarsa, Singgih D. dan Ny Singgih D. Gunarsa, Psikologi Remaja, Jakarta: Bpk, Gunung Mulia, 1981.
- Hidayat Komaruddin, Memahami Bahasa Agama, Sebuah Kajian Hevmeneuti,.Jakarta: Raja Grafindo Persada, 2011
- J.R. Sutarjo Adisusilo, Pembelajaran Nilai karakter Konstrukstivisme dan VCT sebagai Inovasi Pendekatan Pembelajaran Afektif, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2011
- Lagulung, Hasan, Azas-azas Pendidikan Islam, Jakarta: Al-Husra Zilera, 2000.
- Marplare, Andi, Psikologi Remaja, Surabaya: Usaha Nasional, 1982.
- Peraturan Pemerintahan (PP) Republik Indonesia Nomor 19 Tahun 2005 Tentang Standar Nasional Pendidikan Bab I Pasal 1dan Bab II Ayat 2.
- Rafiq, Afif Ainur, Sistematika Psikologi Perkembangan Islam, Surabaya: Arkola, 2005.
- Ramayulis, Psikologi Agama, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2013.
- Simanjuntak, B., Latar Balakang Kenakalan Remaja, Bandung: Alumni, 1979.
- Suparno Paul, dkk, Reformasi Pendidikan Sebuah Rekomendasi, Yogyakarta: Andi Offset, 2001.
- Thalib, Syamsul Bachri, Psikologi Pendidikan Berbasis Analisis Empiris Aplikatif, Jakarta: Kencana Prenada Media Grup, 2013.
- Undang-undang Republik Indonesia Nomor 14 Tahun 2005 Tentang Guru & Dosen di Lengkapi Undang-undang Sistem Pendidikan Nasional Peraturan-peraturan Menteri Buku Teks Pelajaran, (Indonesia Legal Center, Publishing, Jakarta: 2005.
Copyright (c) 2016 Replita Replita
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.