DEMONSTRASI BENDA KONKRIT DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA
Abstract
Mathematicts is an important subject at Elementary Schools. Preliminary observation at many Elemmentary School indicated that student’s mathematic achievement was not satisfactory. The student’s understanding of number operations was olso low. One of many ways to improve the student’s activities and mathematic achievement is through the use of block Dienes in teaching number operations.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdillah Hanafi,. (1988). Prinsip-Prinsip Belajar Untuk Pengajar. Surabaya: Usaha Nasional.
E. Mulyasa. (2005). Menjadi Guru Profesional Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan Menyenangkan. Bandung: Remaja Rosda Karya.
Erman Suherman, dkk. (2003), Strategi Pembelajaran Matematika Kontemporer. Common Textbook. JICA. UPI Bandung.
Ginnis Paul. (2008). Trik dan Taktik Mengajar. Jakarta: Indeks.
Howe, Michael J.A. (2005). Memahami Belajar Disekolah. Alih Bahasa H. M. Kaoy Syah. Banda Aceh: yayasan Pena.
Herman Hudoyo. (1988). Belajar Mengajar Matematika. Jakarta: Dirjen Dikti P2LPTK.
Karso, dkk. (2006). Pendidikan Matematika I. PGSD 2303. Modul 1-9. Jakarta: Universitas Terbuka: Indeks.
Kaueldt Marhta. (2008). Wahai Para Guru Ubahlah Cara Mengajarmu. Jakarta.
Lisnawati Simanjuntak. (1993). Metode Mengajar Matematika. Jakarta: Rineka Cipta.
Moh. Uzer Usman. (2000). Menjadi Guru Profesional. Bandung: Remaja Rosda Karya.
Sardiman. (2006). Interaksi & motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: RajaGrapindo.
Silberman, Melvin L. (2006). Active Learning, 101 Cara Belajar Siswa Aktif. Terjemahanoleh Raisul Muttaqin. Bandung: Nusamedia.
Syaiful Bahri djamarah. (2002). Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
S. Nasution. (1995). Didaktik Asas-Asas Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.
Tri Handoko. (2007). Terampil Matematika 2 Untuk Kelas II SD/MI. Bandung: Yudhistira.
Udin S. Winataputra. (1994). Strategi Belajar Mengajar matematika. Jakarta: Depdikbud.
DOI: https://doi.org/10.24952/logaritma.v3i02.1312
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Suparni Suparni
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Logaritma : Jurnal Ilmu-ilmu Pendidikan dan Sains
Tadris Matematika FTIK UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan
ISSN: 2338-8706 (print), 2580-7145 (online)
Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan
Sumatera Utara 22733 Indonesia
Phone: 0634-22080 Fax: 0634-24022
Email: logaritma.tmm@gmail.com