Shopee Pay Later User Perceptions Of Impulse Buying Behavior
Abstract
The purpose of this study is to see the influence of perceived convenience, perceived benefits, and perceived risk on impulsive buying behavior among students at the Faculty of Economics and Islamic Business, UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidempuan. This study uses a quantitative approach. The results of this research are that simultaneously, convenience, benefits, and risks have a significant effect on impulsive buying behavior. Partially, convenience has a positive and insignificant effect on impulsive buying behavior. Partially, benefits do not have a significant effect on impulsive buying behavior. Partially, risk has a positive and significant effect on impulsive buying behavior.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
References
Alalwan, A. A. (2016). ConsumerAdoption of Mobile Banking in Jordan. Journal of Enterprise Information, 9.
Andrean Septa Yogananda, I. M. (2017). PENGARUHPERSEPSI MANFAAT, PERSEPSI KEMUDAHANPENGGUNAAN, KEPERCAYAAN DAN PERSEPSI RISIKOTERHADAP MINAT UNTUK MENGGUNAKANINSTRUMEN UANG ELEKTRONIK. DIPONEGORO JOURNAL OFMANAGEMENT, 6.
Ashfath, A. R. (2022). Pengaruh Persepsi Kemudahan, Kepercayaan, Risiko dan Keamanan Terhadap Impulse Buying Pengguua Shopee PayLater di Jabotabek. Jabotabek.
Davis, F. D. (2015). Perceived Usefulness , Perceived Ease of Use , and User acceptance of informatio technology.
Farras, B. (2019). Gojek Hingga Traveloka, Ini Platfrom yang Sediakan PayLater. CNBC Indonesia. Jakarta: Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam.
Ferrel, P. d. (2015). Pemasaran : Teori dan Praktek Sehari-Hari, diterjemahkan oleh Daniel Wirajaya, Edisi VII, Jilid 1. Jakarta: Binapura Aksara.
Giswandhani, M. &. (2020). Pengaruh Kemudahan Transaksi Non Tunai Terhadap Sikap Konsumtif Masyarakat Kota Makassar. Makassar: Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam.
Goyal, M. (2007). Gender influence on shopping enjoyment—an empirical study. Ind. Manage.Stud. J. 11.
Jogiyanto, H. (2016). Teori Portofolio dan Analisis Investasi. Yogyakarta: BPFE.
Panjalu, D. A. (2022). Analisis Pengaruh Minat Pengguna Fitur PayLater pada Aplikasi. Prosiding SNAM PNJ, 4.
Ratna Asri Saras Sati, M. R. (2020). Pengaruh Persepsi Manfaat, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Kepercayaan Dan Persepsi Risiko Terhadap Minat Menggunakan E-Money (Studi Kasus Pada Konsumen Yang Menggunakan Metland Card). Manajemen Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia.
Sari. (2021). Pengaruh Penggunaan Paylater Terhadap Perilaku Impluse Buying Pengguna E-Commerce di Indonesia . Riset Bisnis dan dan Investasi, 44-47.
Shopee. (2018). Bagaimana Cara Saya Verifikasi Identitas. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam.
Sukresna, D. M. (2016). Analisis Pengaruh Persepsi Manfaat Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Persepsi Nilai Pelanggan Sebagai Intervening (Studi Kasus Pengguna E-Toll Card Tahun 2015 Di Kota Semarang). E-Jurnal, 3.
Utami, C. W. (2014). Strategi dan Implementasi Operasional Bisnis Ritel Modren di Indonesia. Jakarta.
Wardoyo, &. A. (2017). Faktor-faktor yang berpengaruh terhadap keputusan pembelian secara online pada mahasiswa universitas Gunadharma. Jurnal Ekonomi Manajemen Sumber Daya, 19.
Widawati, L. (2011). Analisis Perilaku Impluse Buying dan Locus of Control Pada Konsumen Carrefour . Mimbar , 125-126.
Widiyanti, W. (2020). Pengaruh Kemanfaatan, Kemudahan Penggunaan dan Promosi Terhadap Keputusan Penggunaan E-wallet OVO di Depok. Malang: Jurnal Akuntansi dan Keuangan.
Yang, Y. L. (2015). Understanding perceived risks in mobilepayment acceptance. Industrial Management & Data Systems,115(2), 253-269.
DOI: https://doi.org/10.24952/tijaroh.v9i2.8839
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 At-tijaroh: Jurnal Ilmu Manajemen dan Bisnis Islam
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.