THE INFLUENCE OF PERSONAL SOCIAL FACTORS AND PSYCHOLOGY ON THE INTEREST IN TRANSACTIONS IN ISLAMIC BANKING
Abstract
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Abu Ahmadi. (2009). , Psikologi Umum. PT.Rineka Cipta, Jakarta.
Abdul Nasser Hasibuan, Jurnal Imara, “Strategi pemasaran produk funding di PT. Bank pembiayaan rakyat syariah padangsidimpuan”, 2018.
Abdul Nasser Hasibuan, The Role of Company Characteristics in the Quality of Financial Reporting on the Indonesian Stock Exchange, Jurnal Ilmiah Peuradeun : 2022, https://journal.scadindependent.org/index.php/jipeuradeun/article/view/666/567, doi
Ali Hardana, Jurnal Al Masharif, “Model Pengembangan Kewirausahaan Di Perguruan Tinggi”, 2018.
Ali Hardana, Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Produksi Salak Di Kota Padangsidimpuan - Digital Repository Universitas Negeri Medan (unimed.ac.id)
Ali Hardana, Effect Of Service Quality And Employee Performance On Customer Satisfaction at PT. Pawnshop Pinang City Sharia Service Unit. https://doi.org/10.24952/jsb.v2i2.4944
aisyah pratiwi, muhammad isa, ali hardana, sulaiman efendi
Amini. (2004). “Perilaku Organisasi.” Citapustaka, Jakarta.
Burhanuddin. (2010). , Aspek Hukum Lembaga Keuangan Syariah,. Graha Ilmu, Bandung.
Dalisa Samawati Siregar, Fatahuddin Aziz Siregar, Nurul Izzah (2018). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Masyarakat Desa Pergarutan Tonga Kecamatan Angkola Timur Menjadi Nasabah Di Bank Syariah, Jurnal Of Sharia Banking .
Depita Nasution, Kamalaudin, Sry Lestari (2021). Pengaruh Budaya Sosisal Pribadi Dan Fisikologi Terhadap Keputusan Nasabah Dalam Memilih Bank Syariah. Jurnal Of Sharia Banking.
Dwi Priyatno,. (2014). SPSS 22 Pengolahan Data Terpraktis. ANDI, Yogyakarta.
Elisa Saleha Nasution, Rosnani Siregar Fadli. (2018). Pengaruh Faktor Sosial, Pribadi, Promosi Terhadap Minat Masyarakat Lingkungan III Pasar Sihibuan Untuk Menggunakan Jasa Pegadaian Syariah. Jurnal Of Sharia Banking.
Erna Ferrinadewi, (2008). Merek & Psikologi Konsumen Implikasi Pada Strategi Pemasaran. Graha Ilmu, Yogyakarta.
Ismail. (2010). Perbankan Syariah, Jakarta.
Juliansyah Noor. (2011). , Metodologi Penelitian. Kencana Prenada Media Group, Jakarta.
M. Firdaus. (2011). Ekonometrika Suatu Pendekatan Aplikatip, Jakarta.
Mahfudz Zuhri Masduki. (2012). Tafsir Al-Misbah M.Quraish Shihab,. pustaka pelajar, Jakarta.
Monle Lee dan Carla Jhonson. (2007). . Prinsip-Prinsip Pokok Periklanan Dalam Perspektif Global. Kencana, Jakarta.
Nembah F. Hartimbul Ginting,. (2011). Manajemen Pemasaran. CV.Yrama Widya, Bandung.
Riski Saputra, Budi Gautama Siregar, Ali Hardana. (2021). Pengaruh Strategi Pemasaran Dan Pengetahuan Terhadap Keputusan Menjadi Nasabah Bank Syariah. Jurnal Of Shariah Banking, 2(4).
Setiawan dan Dwi Endah Kusrini. (2010). Ekonometrika. Andi Ofsel, Yogyakarta.
Sugiono. (2010). Metode Penelitian Kuantitatif dan R&D. Alfabeta, Bandung.
Sugiono dan Agus Santoso,. (2015). Cara Mudah Belajar SPSS dan Lisrel. Alfabeta, Bandung.
Undang-Undang (2008) Perbankan Syariah.
V. Wiratna Sujarweni,. (2015). Metode Penelitian Bisnis dan Ekonomi,. Pustaka Baru Press, Yogyakarta.
DOI: https://doi.org/10.24952/jsb.v3i1.5690
Refbacks
- There are currently no refbacks.
INDEKS JURNAL
TIM REDAKSI
Editor In Chief
- Dr. Abdul Nasser Hasibuan, SE., M.Si, ID SCOPUS 57196074084 , Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Indonesia
Managing Editor
- Ali Hardana S.Pd., M.SI., Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Indonesia
Editorial Board
- Rukiah, M.Si , Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia
- Nofinawati, MA ., Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia
- Dr. Budi Gautama Siregar, S.Pd., MM ., Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia
- Dr. Awaluddin, MA, UIN Bukit Tinggi, Sumatera Barat, Indonesia
- Dr. Aliamin,M.Si, Universitas Syiah Kuala, Nanggroe Aceh Darussalam, Indonesia
- Dr. Ilham Hidayah Napitupulu, M.Si, Politeknik Negeri Medan
- Dr. Murniati Mukhlisin, M.Si, ID SCOPUS 57008083900, Institut Agama Islam Tazkia, Indonesia
- Dr. Idhar Yahya, M.Si, ID SCOPUS 57195229014, Universitas Sumatera Utara, Indonesia
Reviewer
- Prof. Dr. Mohammad Nur Rianto Al Arif, M.Si, ID SCOPUS 57797575100, Universitas Syarif Hidayatullah Jakarta, Indonesia
- Dr Mohamed Eskandar Shah Mohd Rasid, Ph.D., ID SCOPUS 57782928700, Associate Professor of Islamic Finance at CIS, HBKU, Qatar
- Hamed Ragab Abbas Rasyid, ID SCOPUS 7102564969, Fakultas Ekonomi dan Ilmu Politik, Universitas Kairo
- Dr. Darwis Harahap, S.HI., M.Si., Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Indonesia
- Dr. Abdul Nasser Hasibuan, SE., M.Si., ID SCOPUS 57196074084, Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan
- Dr. Muhammad Kristiawan, M.Si., ID SCOPUS 57205367909, Universitas Bengkulu, Indonesia
- Prof. Dr. Iskandar Muda, SE., M.Si., Ak., CA., ID SCOPUS 57219085312, Universitas Sumatera Utara, Indonesia
- Prof. Dr. Isfenti Sadalia, MM., ID SCOPUS 57192412199, Universitas Sumatera Utara, Indonesia
- Rifki Ismal, Ph.d, ID SCOPUS 47061320200, STIE Tazkia dan Bank Indonesia
- Hendri Tanjung, Ph.d, ID SCOPUS 57224368001, Universitas Ibn Kaldun, Bogor, Indonesia
- Dr. Saparuddin Siregar, M.Si, Universitas Islam Sumatera Utara, Indonesia
- Prof. Dr. Sirojuzilam, M.Si, ID SCOPUS 56880411600, Universitas Sumatera Utara, Indonesia
- Abdul Muis Hasibuan, Ph.D., ID SCOPUS 57201644913, Researcher at National Research and Innovation Agency, Indonesia
It Support Team
- Nofinawati, MA, Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
ISSN Print: 2809-8781
ISSN Online: 2827-9344
FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS ISLAM
UNIVERSITAS ISLAM NEGERI SYEKH ALI HASAN AHMAD ADDARY PADANGSIDIMPUAN
Jalan T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia
Email: journalofsharia@uinsyahada.ac.id