USING MIND MAPPING TECHNIQUE TO TEACH VOCABULARY

Eka Sustri Harida (IAIN Padangsidimpuan, Indonesia)

Abstract


Peta konsep adalah suatu teknik pembelajaran yang banyak digunakan oleh para pendidik dalam meningkatkan proses dan hasil pembelajaran yang dilakukan di kelas, baik pada pembelajaran bahasa Inggris maupun untuk mengajar vocabulary, karena penguasaan vocabulary merupakan suatu hal yang harus bagi seorang peserta didik dan pemetaan konsep cukup mangkus untuk menyambut hal tersebut. Oleh karena itu, penggunaan peta konsep akan sangat baik untuk membantu pembelajaran vocabulary, dan sebaiknya pengajaran vocabulary tersebut akan baik apabila dilakukan dengan menggunakan mind mapping technique.


Keywords


Mind Mapping, English Teaching, Vocabulary

Full Text:

PDF

References


Buzan, Tony. 2004. Memahami Peta Pikiran, Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama

Buzan, Tony and Barry, 1993. The Mind Map Book: How To Use Radiant Thinking to Maximize Your Brain’s Untapped Potential. E-book. New York: Penguin Group

DePorter, Bobbi and Mike Hernacki. 2008. Quantum Learning: Membiasakan Belajar Nyaman dan Menyenangkan. Jakarta: Kaifa

Fraenkel, Jack R and Norman E Wallen. 1990. How To Design and Evaluate Research. New York: Mc Gray-Hill. Inc

Hornby, AS. 2000. Oxford Advance Learners’ Dictionary of Current English. New York: Oxford University Press

Mozayyan, Reza Muhammad, et. Al., The Role Semantic Mapping as a While Reading Activity in Improving Reading Comprehension Ability of the Iranian Universty Students in General English (GE) Courses. Theory and Practice in Language Studies, Vol. 2, No. 11, November 2012

Rustler, Florian, 2012. Mind Mapping for Dummies, e-book. England: John Willey and Sons, Ltd

Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. England: Longman

Windura, Sutanto. 2008. Mind Map Langkah Demi Langkah. Jakarta: PT Elex Media Komputind

Buzan, Tony. http://www.usingmindmaps.com/qhat-is-s-mind-map.html Accessed in December 18 th, 2012

De Bono. http://www.usingmindmaps.com/mind-maps-in-educatio.html Accessed in December 18 th, 2012

Nguyen Ngoc Thuy, The Effect of Semantic Mapping on Vocabulary Memorizing Accessed from http://www.litu.ac.th/journal/FLLTCP/Proceeding/628.pdf




DOI: https://doi.org/10.24952/ee.v3i01.1279

Refbacks

  • There are currently no refbacks.





English Education: English Journal for Teaching and Learning

Tadris Bahasa Inggris Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan

UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan 

ISSN Print : 2338-8781 ISSN Online :  2579-4043

Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan Sumatra Utara 22733 Indonesia

Phone: 0634-22080 Fax: 0634-24022

Email: englishjournal@uinsyahada.ac.id


Flag Counter View My Stats