TEACHERS’ TECHNIQUE IN TEACHING VOCABULARY FOR BRGINNER CLASS

Fitri Rayani Siregar (IAIN Padangsidimpuan, Indonesia)

Abstract


Teknik mengajar kosa kata pada usia dini mempunyai peranan penting dalam membentuk pemikiran kepada mereka tentang bahasa Inggris. Teknik yang dapat digunakan antara lain Showing real objects, Using demonstrations, Showing pictures dan By drawing Pictures. Teknik ini dapat digunakan untuk menciptakan suasana pembelajaran yang meninggalkan kesan bahasa Inggris adalah pembelajaran yang menyenangkan dan mata pelajaran yang sangat bermanfaat sampai ke jenjang belajar yang lebih tinggi.


Keywords


Techniques, Teaching Vocabulary and Beginners’ Level

Full Text:

PDF

References


Elizabeth Walteri, Cambridge Learner’s Dictionary, England: Cambridge University Press, 2004

Harper Collin, Collins English Vocabulary, New Jersey: Collin Publisher, 2003

Jack C. Richards and Willy A Reynandya, Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice, Cambridge: Cambridge University Press, 2002

Richard D. Mallery, How to Enlarge and mprove Your Vocabulary, United State, America: The Blakiston Company, 1947

Susan Hanson and Jeniffer F.M. Padua, Effective Instructional Stratrgies Series: Teaching Vocabulary Explicitly, United State: Pacific Resources for Educational and Learning, 2010

Virginia French Allen, Techniques in Teaching Vocabulary, New York: Oxford University Press, 2000

Vygostsky in Scott Thoerbury. How to Teach Vocabulary. England Pearson Educational Limited, 2002




DOI: https://doi.org/10.24952/ee.v3i01.1286

Refbacks

  • There are currently no refbacks.





English Education: English Journal for Teaching and Learning

Tadris Bahasa Inggris Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan

UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan 

ISSN Print : 2338-8781 ISSN Online :  2579-4043

Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan Sumatra Utara 22733 Indonesia

Phone: 0634-22080 Fax: 0634-24022

Email: englishjournal@uinsyahada.ac.id


Flag Counter View My Stats